• INFORMATYKA VII

        • Temat: Dokument kilkustronnicowy 

          Cel:

          - posłużysz się stopką i nagłówkiem,

          - utworzysz przypisy,

          - podzielisz tekst na kolumny, 

          Pracuj z e-podręcznikiem -  zapoznaj się z treścią oraz wykonaj po kolei wszystkie zadania. 

           - https://epodreczniki.pl/a/opracowywanie-dokumentow-kilkustronicowych/D1E5vzJYI 

          https://epodreczniki.pl/a/podzial-tekstu-na-kolumny/Dq5MfcE9M

          W zeszycie wykonaj pisemnie:

          - zadanie 1/223 - podręcznik do informatyki,

          - odpowiedz na pytanie - W jakim celu stosujemy przypisy?

          ###########################################################################

          Temat: Sortowanie tekstu w tabeli. 

          Cel:

          - uporządkujesz dane zawarte w tabeli. 

          Pracuj z e-podręcznikiem -https://epodreczniki.pl/a/sortowanie-tekstu-w-tabeli/DNkYwl2sb - zapoznaj się z treścią oraz wykonaj po kolei wszystkie zadania. 

          W zeszycie zanotuj:

          1. Sortowanie polega na uporządkowaniu danych według następujących kryteriów:

          - sortowanie liczb od największej do najmniejszej (sortowanie malejące) lub odwrotnie,

          - sortowanie alfabetyczne od A do Z (sortowanie rosnące) lub odwrotnie.

          2. Wyróżniamy sortowanie jednopoziomowe oraz wielopoziomowe. 

           

          ###########################################################################

          Temat: Formatowanie tekstu. 

          Cel: 

          -dowiesz się w jaki sposób edytować teksty

          Pracuj z e-podręcznikiem https://epodreczniki.pl/a/zaawansowane-mozliwosci-formatowania-tekstu/DoWPzLRDa.

          - pisemnie w zeszycie wykonaj ćwiczenie 4 z e-lekcji. 

          Sprawdź swoją wiedzę - rozwiąż krzyżówkę - https://learningapps.org/5235743

           

          #################################################################

          Temat: Tworzenie dokumentu tekstowego. 

          Cel: 

          - usystematyzujesz wiadomości o edytrze tekstów,

          Podręcznik - 174 - 178 - przeczytaj tekst - punkt 1 i 2. 

          Popracuj z epodręcznikiem - wykonaj ćwiczenie 1 - https://epodreczniki.pl/a/wstep/D45aS45dn

          Wykonaj ćwiczenia z podręcznika:

          - 1 str. 176,

          - 2 str. 177,

          #########################################################################

          Temat: Logomocja - projekt w pięciu krokach.

          Cel: 

          - usystematyzuję umiejętności z zakresu posługiwania się programem Logomocja. 

          Pracuj z multimedialnym podręcznikiem - link - https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=66 - strona 104. 

          Wykonaj polecenia zgodnie z treścią poszczególnych kroków. 

          Zapisz wykonany  projekt pod nazwą - wiosna_ wpisz swoje imię

          i prześlij plik z projektem do nauczyciela do dnia 20 maja. 

          ########################################################################

          Temat: Logomocja - zmienne, obliczenia, procedury. 

          Cel:

          - stosuję zmienne i wykonuję obliczenia, 

          - definiuję i stosuję procedury. 

          Na początek, nauka poprzez zabwę - sprawdź się w "wisielcu" - https://learningapps.org/1444847

          Dziś skorzystasz z podręcznika  - tekst na stronie 161-164

          Obejrzyj filmy instruktażowe: 

          1. Definiowanie i stosowanie procedur bez parametrów - film-definiowanie-i-stosowanie-procedur-bez-parametrow-w-jezyku-logo.mp4

          2. Stosowanie procedur z parametrami - film-stosowanie-procedur-z-parametrami-w-jezyku-logo.mp4

          3. Stosowanie zmiennych w języku logo -  film-stosowanie-zmiennych-w-jezyku-logo.mp4

          Następnie wykonaj w Logomocji: 

          - ćwiczenie 3 str. 161,

          - ćwiczenie 5 str. 162

          - ćwiczenie 6 str. 163,

          - ćwiczenie 8 str. 164. 

          #####################################################################################################

          Temat: Tworzenie animacji w Logomocji. 

          Cel:

          - w edytorze postaci przygotuję animację postaci. 

          W zrozumieniu zagadnienia pomoże ci filmhttps://www.youtube.com/watch?v=hMHZz8pq4WA

          Zachęcam Cię również do przećwiczenia zadań z tej książki - https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=66

          Przykładowe animacje postaciPliki_cwiczeniowe .zip

           CHĘTNI - proszę  przesłać na mój adres  poczty elektronicznej plik z animowaną postacią. 

          ####################################################################################################

           

          Temat: Logo - zabawy z żółwiem.

          Cel:

          - poznaję możliwości programu Logomocja 

          Na początek wykonaj zadanie, które sprawdzi Twoje wiadomości z ostatniej lekcji  - Uzupełnij luki wpisując odpowiednią komendę w języku Logo. Użyj poleceń skrótowych. https://learningapps.org/display?v=pt9key0u517

          Podręcznik - lekcja 4.5 strony od 160 do 169 - proszę zapoznaj się z tekstem.

          Wykonaj zadanie 6. str 163.

          https://learningapps.org/display?v=p5kc9oopj01 - rozwiąż quiz - wygraj wiedzę dla siebie - wykonaj notatkę - przepisz pytania z "Milionerów" - i odpowiedz na nie. 

           

          Na zakończenie postępując zgodnie z wytycznymi w podręczniku na stonie 166 dokonaj zmiany postaci żółwia na wybrany symbol graficzny. 

          Termin na przesłanie zdjęć zeszytu przedmiotowego oraz ekranu Logomocji ze zmienioną postacią żółwia

          ####################################################################################################

          Temat: Logomocja - wprowadzenie.

          Cel:

          - omówię budowę okna programu Logomocja,

          - poznam podstawowe polecenia języka Logo,

          Podręcznik - lekcja 4.5 strony od 157 do 160 - proszę zapoznaj się z tekstem.

          Zainstaluj program Logomocja na swoim komputerze - link do strony, na której pobierzerz program - https://logo.oeiizk.waw.pl/index.php?sr=demo

          Zapoznaj się z prezentacją, która uporządkuje wiadomości na temat programu - http://www.scholaris.pl/zasob/71498?bid=0&iid=&query=logomocja&api=

          Po świątecznej przerwie będziemy kontynuować działania w Logomocji!

          ####################################################################################################

          Temat: Praca w programie Scratch.

          Cel:

          - doskonalę umiejętność  programowania

          Lekcja dla Ciebie znajduje się pod  linkiem - https://epodreczniki.pl/a/duszek-znajduje-wyjscie-z-labiryntu/DxLnIBXxm

          W zeszycie zapisz datę, temat, cel oraz rozwiązanie zadania 3 z powyższej lekcji 

          Treść zadania 3 z lekcji on-line 

          "Wykonaj ręcznie algorytm dla poniższej planszy:
          Zapisuj na kartce papieru kolejne pola, z których szukasz wyjścia.
          Wypełniaj tabelkę opisującą aktualną pozycję (pole) i kierunek duszka.
          Wydrukuj planszę i oznaczaj na niej pola odwiedzone np. przez przekreślenie.
          Przyjmij założenie, że duszek na starcie stoi na polu B2 i patrzy w dół."

          Wykonane zadanie do sprawdzenia - zdjęcie strony z zeszytu przedmiotowego prześlijcie

          do 8 kwietnia poprzez komunikator społecznościowy. Proszę o staranne notatki :) oraz czytelne pismo.

          ####################################################################################################

          Podczas przerwy, między 16 a 25 marca doskonalcie posługiwanie się programem Scratch,

          - dokończcie grę, nad którą pracowaliście na ostatniej lekcji,

          - Dla uczniów chętnych - wymyślcie fabułę własnej gry, ustalcie zasady oraz moment wygranej i przegranej.

          Wykonajcie projekt korzystając ze swojego konta na stronie https://scratch.mit.edu/

          Wyniki swojej pracy zaprezentujecie na pierwszej lekcji po powrocie do szkoły!

          ########################################################################################